Paulius Pleskovas papasakojo apie „Joker“ rato strategijos svarbą ralio krose

Jau liepos 27-28 dienomis Vilkyčių automobilių sporto komplekse vėl virs aistros ir griaudės automobilių varikliai. Čia įvyks Lietuvos, Baltijos šalių bei Lenkijos ralio kroso čempionatų varžybos, kuriose startuos greičiausi mūsų šalies ir kaimyninių valstybių atstovai.

Šiose lenktynėse bus galima išvysti itin permainingą kovą, kadangi būtent ralio kroso varžybos pasižymi savo dinamiškumu. Nugalėtojas neretai paaiškėja tik paskutiniame rate, kadangi čia, priešingai nei autokroso varžybose, yra vadinamasis „Joker“ ratas, į kurį privaloma užsukti vieną kartą per važiavimą. Kada tai padaryti – kiekvieno lenktynininko ar komandos vadovo strategija. Anksčiau autokrose, o dabar ralio krose lenktyniaujantis Paulius Pleskovas papasakojo, kaip dažniausiai pasirenkama „Joker“ rato įveikimo taktika. „Jei pavyko gerai startuoti ir važiuoji priekyje, tuomet į „Joker“ galima važiuoti kuo vėliau. Tačiau jei startas nepavyko ir važiuoji iš paskos kito dalyvio, bet negali nei jo aplenkti, nei važiuoti maksimaliai savo tempu, tada verta sukti į „Joker“ anksčiau ir šitaip bandyti jį aplenkti tuomet, kai jis pasuks į „Joker“ ratą“, – sakė Paulius Pleskovas. Peter Claes nuotr./Paulius Pleskovas Pasak Pauliaus Pleskovo, Vilkyčių trasos „Joker“ ratas yra gana apgaulingas. Norint į jį sėkmingai įvažiuoti, reikia pasirinkti tinkamą trajektoriją ir greitį. Anot Pauliaus Pleskovo, Vilkyčių trasa nėra ilga lyginant su kitomis Europos trasomis, todėl čia itin svarbu teisingai apskaičiuoti „Joker“ rato pasirinkimą.

Beje, Paulius Pleskovas prisiminė ir kuriozinę istoriją, susijusią su „Joker“ ratu. Beveik visose trasose dabar „Joker“ yra prailginta arba lėtesnė trasos dalis, kuria važiuojant sugaištama daugiau laiko. Tačiau praeityje yra pasitaikę tokių „Joker“ atkarpų, kurios buvo įveikiamos greičiau nei važiuojant pagrindine trasa. Pasak Pauliaus Pleskovo, tuo kartą pasinaudojo pasaulio čempionas Peteris Solbergas.
"Dabar neatsimenu, kurioje trasoje tai buvo, bet ten „Joker“ ratas buvo greitesnis, o tai reiškia, kad važiuodamas juo ratą gali apvažiuoti per trumpesnį laiką. Peteris Solbergas tuomet specialiai padarė „False Start“ – pajudėjo iš starto dar neužsidegus žaliai šviesai ir už tai buvo nubaustas antru „Joker“ ratu. Tačiau „Joker“ ratas šioje trasoje buvo kaip tik greitesnis už įprastą ratą, todėl tokia nuobauda turėjo priešingą įtaką ir Peteris Solbergas vis tiek laimėjo, šia gudrybe parodydamas „Joker“ atkarpos netobulumą. Po to įvykio šios trasos „Joker“ atkarpa buvo pakeista ir tapo važiuojama ilgiau nei įprasta trasos dalis“, – sakė Paulius Pleskovas.

Vilkyčiuose rengiamų varžybų organizatorius Kazimieras Gudžiūnas kviečia visus automobilių sporto bei ypač ralio kroso gerbėjus nepraleisti progos išvysti pačias gražiausias šio sporto šakos akimirkas. Jau dabar sparčiai besipildančiame dalyvių sąraše galima rasti ne tik daugelį greičiausių Lietuvos lenktynininkų, bet ir kelių dešimčių sportininkų legioną, atvyksiantį iš Lenkijos.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/gazas/naujiena/autosportas